Press

press01_small
Download 1767 x 1077

press02_small
Download 1200 x 1728

press03_small
Download 3544 x 2469

press04_small
Download 1400 x 500

Metropolian uutuuspelissä lisättyä todellisuutta

Metropolian opiskelijat ovat kehittäneet lisättyä todellisuutta hyödyntävän Slobb Jones -mobiilipelin Android-alustalle. Laiskan avaruussankarin seikkailuihin keskittyvä peli tehtiin konseptista valmiiksi kymmenessä viikossa.

Augmented reality – lisätty todellisuus – vyöryy mobiilialustalle vauhdilla ja muuttaa tapaamme olla vuorovaikutuksessa ympäristömme kanssa. Lisätty todellisuus viittaa todellisen ympäristön näkymään, johon on lisätty tietokonegrafiikalla tuotettuja elementtejä.

Aiemmin lähinnä teknologiasta innostuneiden kokeiluissa ja mm. sotateollisuudessa käytettyä teknologiaa on alkanut viimeisen vuoden aikana näkyä myös tunnettuja kuluttajatuotteita kehittävien yhtiöiden markkinoinnissa. Muun muassa Lego, McDonald’s ja IKEA luottavat lisätyn todellisuuden voimaan.

Metropolian peliprojektissa 3D-artistit, ohjelmoijat ja äänisuunnittelijat haastoivat itsensä luomaan ennennäkemättömän maailman, joka tarjoillaan pelaajalle lisättynä todellisuutena mobiililaitteen avulla.

Projekti on Metropolia Ammattikorkeakoulun kolmannen vuoden 3D-visualisoinnin ja -animoinnin opiskelijoiden koko syksyn kattava peliprojekti. Mukana oli myös opiskelijoita äänisuunnittelun sekä ohjelmistotekniikan linjoilta.


Augmented reality in Metropolia’s new game

Students of Metropolia University of Applied Science’s have developed an augmented reality (AR) game called “Slobb Jones” for Android platforms. Game concentrating on the adventures of a lazy space hero was made from concept to finished product in ten weeks.

Augmented reality is coming to the mobile platforms like an avalanche and it is changing our ways of interacting with out surroundings. Augmented reality is a view of the “real world” in which computer graphics have been added.

Before only used by technology enthusiasts and military, the AR technology has started to appear on the marketing of companies who make consumer products. For example Lego, McDonald’s and IKEA, among others, trust in the power of augmented reality.

In Metropolia’s game project the 3D-artists, programmers and sound designers challenged themselves to create a world never seen before, which is served to the player as augmented reality, through a mobile device.

Slobb Jones is Metropolia University of Applied Science’s third year’s 3D-animation and visualisation student’s game project, which expands to their entire fall semester. They got help from students from sound design and software engineering programmes.

One thought on “Press

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *